Frankfurt Hauptbahnhof, ook wel Frankfurt (Main) Hauptbahnhof of Frankfurt am Main Hauptbahnhof genoemd is één van de drukste treinstations van de DB en met zijn 130 miljoen reizigers per jaar ook één van de drukste van Europa. Dit begon allemaal in 1888.
Op 18 augustus 1888 werd dit station geopend. Het had tussen de 12 en 14 perrons en was voor zijn tijd een erg groot treinstation. Tot 1915 was het ook het grootste kopstation van Europa, totdat Leipzig Hauptbahnhof geopend werd. Het station werd ontworpen door architect Hermann Eggert en het werd in 1924 zelfs nog uitgebreid met twee neo-klassieke zalen.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog is het station meerdere malen gebombardeerd en is het ook beschadigd geraakt. Vooral de ramen van de grote zalen die langs de perrons lagen waren kapot of beschadigd. Uiteindelijk werd in het jaar 1956 het gehele station geëlektrificeerd en dit was een belangrijke stap, aangezien het station nu nog meer treinen kon ontvangen.
In 1971 werd er een begin gemaakt met een verdieping onder het stationsgebouw. Dit was de eerste stap in de richting van de metro, ook wel de U-Bahn Frankfurt genoemd. in 1978 werden dit ondergrondse station geopend. Tegenwoordig heeft het 4 perrons en is het een station voor alle negen S-Bahn lijnen due door Frankfurt heen lopen. Het station zelf biedt ruim 15 perrons en heeft rechtstreekse verbindingen met o.a. Amsterdam, Brussel, Parijs, Zürich en Wenen, is een standaard stop voor 2/3 van alle ICE treinen in Duitsland en is het goed bereikbaar voor de lokale spoorwegen.